Τι να προσέξεις όταν κάνεις αγορές μέσω ίντερνετ

Τι να προσέξεις όταν κάνεις αγορές μέσω ίντερνετ

Ποτέ δεν ήμουν απ’ τους ανθρώπους που κάνουν αγορές μέσω ίντερνετ. Η ιδέα του να πάω σε κάποιο κατάστημα, να αγγίξω το αντικείμενο και να δω αν μου ταιριάζει ήταν πάντοτε πιο δελεαστική για μένα. Λόγω της κατάστασης τελευταία όμως – τα μαγαζιά κλειστά και οι ανάγκες να… τρέχουν – έγινα κι εγώ ένας από τους πολλούς αγοραστές σε καταστήματα online. Και η αλήθεια είναι ότι βρήκα τη διαδικασία πιο ευχάριστη απ’ ότι περίμενα. Συνάντησα όμως και μερικές αναποδιές… Από την εμπειρία μου λοιπόν, θα ήθελα να σου πω τι έπαθα και τι έμαθα, ώστε να αποφύγεις κι εσύ τυχόν λάθη ή δυσάρεστα αποτελέσματα.

Έρευνα και πάλι έρευνα

Το πρώτο πράγμα που κατάλαβα ψάχνοντας να βρω αυτό που με ικανοποιεί online είναι ότι πολλά αντικείμενα (κυρίως είδη σπιτιού) βρίσκονται σε πολλαπλά sites και μάλιστα με μεγάλη διαφορά στις τιμές. Πολύ ωραίο το μικρό κομοδίνο που χρειάστηκα… αλλά γιατί να το πληρώσω 45 ευρώ όταν σε μια άλλη ιστοσελίδα το βρήκα 25; Φυσικά όταν το ανακάλυψα ήταν ήδη αργά. Αν είχα κάνει μια πιο σωστή έρευνα θα είχα γλιτώσει τα 20 ευρώ – απλά αφιερώνοντας λίγο χρόνο παραπάνω.

Πολιτικές επιστροφής και εξυπηρέτηση πελατών

Πολύ ωραίο το συνδρομητικό κουτί που παράγγειλα… Αλλά όταν χρειάστηκα κάποιες διευκρινήσεις σχετικά με τη χρέωση ανακάλυψα ότι δεν υπήρχε κανένα τηλέφωνο επικοινωνίας και όλες οι συνεννοήσεις έπρεπε να γίνουν μέσω e-mail. Οι απαντήσεις που λάμβανα ήταν άσχετες με όσα είχα ρωτήσει και χρειάστηκε να ανταλλάξω πολλαπλά μηνύματα μέχρι να πάρω μια ολοκληρωμένη απάντηση. Έτσι έμαθα ότι είναι σημαντικό να κοιτάζω αν υπάρχει τρόπος επικοινωνίας πριν παραγγείλω οτιδήποτε!

Κάτι άλλο που δεν γνώριζα είναι ότι η επιστροφή των προϊόντων δεν είναι πάντοτε απλή – ακόμη κι όταν πρόκειται για ελαττωματικά ή χαλασμένα είδη. Πολλές εταιρίες χαρακτηρίζουν τα προϊόντα τους ως «ειδικές παραγγελίες» και δεν δέχονται επιστροφές! Άλλες πάλι δεν αναλαμβάνουν τη χρέωση της αποστολής επιστροφής, με αποτέλεσμα να πρέπει ο αγοραστής να πληρώσει τα ταχυδρομικά έξοδα. Και καλά αν πρόκειται για μια επιστροφή εντός Ελλάδας. Τι γίνεται όμως με τα sites που έχουν έδρα στο εξωτερικό; Σε αυτή την περίπτωση ο αγοραστής είναι αναγκασμένος να καλύψει το μεγάλο έξοδο επιστροφής των προϊόντων ή – στη δική μου περίπτωση – να τα κρατήσει με… το ζόρι!

Σε πολλά sites αναφέρεται και χρόνος επιστροφής. Αν η επιστροφή των προϊόντων επιτρέπεται να γίνει μέσα σε λίγες μέρες (π.χ. δέκα) είναι δύσκολο ο αγοραστής να προλάβει να επιστρέψει τα προϊόντα εντός προθεσμίας.

Τι να προσέξεις όταν κάνεις αγορές μέσω ίντερνετ

Τρόποι και έξοδα αποστολής

Ο τρόπος αποστολής θα έπρεπε να με έχει απασχολήσει περισσότερο… Κάθε εταιρία διανομής έχει τον δικό της τρόπο εξυπηρέτησης – και πολλές αργούν ή δεν ειδοποιούν πριν την παράδοση. Τα έξοδα αποστολής είναι επίσης κάτι που πρέπει να συνυπολογιστεί στην τελική τιμή. Αξίζει τον κόπο να αγοράσω κάτι που κοστίζει 5 ευρώ και να το πληρώσω τελικά 8,5;

Χρόνος παράδοσης και ελλείψεις

Και τι γίνεται με τον χρόνο παράδοσης του προϊόντος που θέλω να παραγγείλω; Προσωπικά δεν θα ξαναπαραγγείλω ποτέ κάτι που έχω άμεση ανάγκη και βιάζομαι να το αποκτήσω. Οι χρόνοι που αναφέρονται στα sites είναι πολύ πιθανό να μην τηρηθούν με αποτέλεσμα να μην έχω το προϊόν όταν το χρειάζομαι. Κάτι που επίσης ανακάλυψα είναι ότι κάποιο αντικείμενο μπορεί να μην βρίσκεται σε στοκ τη στιγμή της παραγγελίας και να ενημερωθώ γι’ αυτό αρκετές μέρες μετά. Σου έχει τύχει ποτέ να χρειάζεσαι κάτι, να το βάζεις στο καλάθι σου και μετά να προσθέτεις και κάνα δυο ακόμη μικροαντικείμενα (έτσι, για να έχεις δικαίωμα για δωρεάν ταχυδρομικά για παράδειγμα); Σκέψου τώρα να σε ενημερώσουν από την εταιρία ότι το προϊόν που χρειάζεσαι δεν υπάρχει, αλλά τελικά θα πληρώσεις ταχυδρομικά έξοδα για τα άλλα ΄δυο «άχρηστα» προϊόντα… Άντε να βρεις άκρη…

Παραγγελίες από το εξωτερικό

Πολύ ωραία αυτή η θήκη για το κινητό μου… και σε πολύ χαμηλή τιμή! Βέβαια θα την παραλάβω σε ένα μήνα, αλλά δεν με πειράζει… Δεν βιάζομαι! Πόσες φορές έχουμε σκεφτεί κάτι αντίστοιχο; Οι αγορές από sites του εξωτερικού – ειδικά όταν πρόκειται για φθηνά sites από συγκεκριμένες χώρες – φαίνονται δελεαστικές. Είναι όμως; Γιατί μου έχει τύχει να μην παραλάβω ποτέ το αντικείμενο που παράγγειλα και να χρειαστεί να επικοινωνήσω μέσω μηνυμάτων με ανθρώπους που πολλές φορές δεν μιλάνε καν αγγλικά! Άσε που κάποιες φορές χρεώνουν επιπλέον φόρους εκτελωνισμού.

Τι να προσέξεις όταν κάνεις αγορές μέσω ίντερνετ

Κριτικές και αξιολογήσεις

Πόσα προβλήματα θα είχα αποφύγει αν είχα αφιερώσει λίγο χρόνο να ψάξω τις αξιολογήσεις ενός προϊόντος ή μιας ιστοσελίδας… Κι αυτό ήταν κάτι που το έμαθα αφού την πάτησα! Αν αρκετοί άνθρωποι πριν από μένα έχουν δοκιμάσει τις υπηρεσίες κάποιου site καλό θα ήταν να τους είχα εμπιστευτεί και να είχα ενημερωθεί για τα προβλήματα που τελικά υπήρξαν και στη δική μου περίπτωση… Μια κριτική μπορεί να βοηθήσει τον αγοραστή – γι’ αυτό και τα θετικά σχόλια είναι το ίδιο απαραίτητα όσο τα αρνητικά.

Και κάτι τελευταίο. Ο τρόπος πληρωμής είναι το πιο σημαντικό κομμάτι της όλης διαδικασίας. Τα στοιχεία της πιστωτικής μας κάρτας δεν πρέπει να τα δίνουμε ποτέ σε αμφιβόλου προέλευσης ιστοσελίδες – όσο όμορφες κι αν φαίνονται. Πιο ασφαλείς τρόποι πληρωμής είναι μεσάζοντες όπως το PayPal ή προπληρωμένες πιστωτικές κάρτες.

Εσύ ποιες παγίδες στις αγορές μέσω ίντερνετ έχεις εντοπίσει;

Κείμενο: Βέρα Ξηρουχάκη
Φωτογραφίες: EveryWomanGr


Στο EveryWoman.gr χαιρόμαστε όταν θέλεις να αναδημοσιεύσεις κάποιο post μας. Θα σε παρακαλούσαμε όμως να αναφέρεις πάντοτε την πηγή βάζοντας ένα link, ώστε να γνωρίσουν κι άλλοι το blog/magazine μας. Ευχαριστούμε πολύ.

Όλα τα posts του EveryWoman.gr αφορούν στις προσωπικές μας απόψεις και είναι γραμμένα σύμφωνα με το δικό μας γούστο. Στόχο έχουν να σε εμπνεύσουν για κάτι καινούργιο. Θα χαρούμε πολύ να μας στείλεις και δικές σου προτάσεις και ιδέες στα σχόλια.

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ: