fbpx

Τα είδη των πελατών και πώς να τα ξεχωρίζεις

Είδη πελατών

Όλες μας έχουμε υπάρξει πελάτισσες σε κάποιο κατάστημα ρούχων, κάποια καφετέρια ή κάποια υπηρεσία. Τις περισσότερες φορές προσπαθούμε να είμαστε ευγενικές, ώστε να καταφέρουμε να εξυπηρετηθούμε καλύτερα και να φύγουμε με ένα χαμόγελο ικανοποίησης. Είναι όμως όλοι οι πελάτες σαν κι εμάς; Σε μια πρόσφατη βόλτα μου στα καταστήματα, παρατήρησα ότι πολλοί πελάτες συμπεριφέρονται με διαφορετικό τρόπο. Αφού λοιπόν έχω ήδη αναφερθεί στα είδη επαγγελματιών που συναντάμε γύρω μας, δεν θα μπορούσα να αφήσω παραπονεμένους τους πελάτες, σωστά; Πάμε λοιπόν να δούμε μαζί τα είδη των πελατών και πως τους ξεχωρίζουμε από το πλήθος. Εννοείται ότι αυτό το κείμενο είναι χιουμοριστικό, με μικρές πινελιές αλήθειας!

Ο πελάτης «ντίβα»

Είτε πρόκειται για άντρα, είτε για γυναίκα, ο πελάτης «ντίβα» ξεχωρίζει από μακριά. Έχει ένα ξινισμένο ύφος στη μούρη του, λες και τον έχεις αναγκάσει να πάει για ψώνια ή για καφέ και συμπεριφέρεται λες και, μιας και έκανε την τιμή να μπει μέσα σε κάποιο κατάστημα, όλοι πρέπει να υποκλιθούμε στις απαιτήσεις του. Από το προσωπικό, μέχρι και τους λοιπούς πελάτες. Ο πελάτης «ντίβα» χρειάζεται άπλετο χώρο, θέλει να ψάξει για το μπλουζάκι που σκοπεύει να αγοράσει χωρίς καμία ενόχληση, θέλει όμως και οι πωλητές να εμφανιστούν δίπλα του ως δια μαγείας όταν τους χρειαστεί, για να εξαφανιστούν διακριτικά αφού τελειώσει μαζί τους. Ο πελάτης «ντίβα» είναι συνήθως ο τσιγγούνης που αποφασίζει να ξοδέψει μια δραχμή και το θεωρεί πολύ σημαντικό γεγονός. Αλλά πελάτη «ντίβα»… μάντεψε! Κανένας δεν ενδιαφέρεται για την τρομερή αγορά σου, οπότε την επόμενη φορά που θα αποφασίσεις να βάλεις το χέρι στην τσέπη, μπορείς να το κάνεις πιο διακριτικά και όχι με ύφος χιλίων καρδιναλίων…

Ο πελάτης «παζάρι»

Η λέξη «παζάρι» τα λέει όλα. Ο πελάτης «παζάρι» λατρεύει να ψωνίζει σε περίοδο εκπτώσεων και προσφορών και θεωρεί ότι μπορεί να παζαρέψει τα πάντα. Αδίκως οι καημένες οι πωλήτριες σε μια μεγάλη αλυσίδα καταστημάτων ρούχων προσπαθούν να τον πείσουν ότι δεν έχουν τη δικαιοδοσία να κάνουν κάποια επιπλέον έκπτωση. Ο πελάτης «παζάρι» είναι ικανός να καθίσει στο ταμείο για μισή ώρα προσπαθώντας να πείσει τις πωλήτριες ότι αξίζει μια καλύτερη προσφορά. Τελικά οι πωλήτριες φωνάζουν τον προϊστάμενο του καταστήματος, εκείνος επαναλαμβάνει την πολιτική της αλυσίδας στον πελάτη του, η ουρά στο ταμείο μακραίνει, ο κόσμος εξαγριώνεται και με τα πολλά, το προσωπικό δέχεται να κάνει μια ελάχιστη έκπτωση στον πελάτη «παζάρι», ο οποίος φεύγει απ’ το κατάστημα ικανοποιημένος ότι για ακόμη μια φορά δεν τον έπιασαν κορόιδο, αδιαφορώντας για τον χαμό που άφησε πίσω του. Ουφ! Μην τον πετύχεις στη λαϊκή αγορά σου εύχομαι, γιατί τότε βλέπω τα αγγουράκια και τις ντομάτες να βγάζουν πράσινα ποδαράκια και να φεύγουν από τους πάγκους πριν από εκείνον…

Ο πελάτης «δεν μπορώ να αποφασίσω»

Δεν ξέρω τι είναι χειρότερο για έναν επαγγελματία. Να έχει απέναντί του έναν πελάτη που νομίζει ότι τα ξέρει όλα ή έναν πελάτη αναποφάσιστο που δεν μπορεί με τίποτα να καταλήξει σε κάτι. Ο πελάτης «δεν μπορώ να αποφασίσω» είναι η περίπτωση που θα συναντήσεις σε ένα δοκιμαστήριο και θα χρειαστεί να περιμένεις τουλάχιστον μια ώρα μέχρι να πάρει μια απόφαση. Δοκιμάζει ξανά και ξανά τα ρούχα που έχει πάρει μαζί του, σφίγγεται, ξεφυσάει, προσπαθεί να επιλέξει, ρωτάει τη γνώμη της γυναίκας/φίλης/μαμάς του, αλλά είναι αδύνατον να καταλήξει σε ποιο άσπρο μπλουζάκι του ταιριάζει περισσότερο. Συνήθως στο τέλος αγοράζει αυτό που θα του υποδείξει το άτομο που τον συνοδεύει, δεν είναι όμως λίγες οι φορές που ο πελάτης «δεν μπορώ να αποφασίσω» θα πάει σπίτι του, θα το σκεφτεί, και την επόμενη μέρα θα επιστρέψει στο κατάστημα για να αλλάξει το μπλουζάκι που αγόρασε και να περάσει ξανά καμιά ώρα στο δοκιμαστήριο, μόνος του αυτή τη φορά γιατί… αυτός ξέρει καλύτερα! Έτσι και κάνεις το λάθος να βγεις για φαγητό μαζί του, ο πελάτης «δεν μπορώ να αποφασίσω» θα διαβάσει δυο φορές ολόκληρο τον κατάλογο, θα το σκεφτεί, θα το ξανασκεφτεί, καθώς η υπόλοιπη παρέα θα έχει λιποθυμήσει από την πείνα!

Φυσικά το παραπάνω κείμενο είναι χιουμοριστικό και σκοπό έχει να σε διασκεδάσει!

Κείμενο: Βέρα Ξηρουχάκη
Φωτογραφία: Pixabay

Για περισσότερα θέματα lifestyle, δες εδώ


Στο EveryWoman.gr χαιρόμαστε όταν θέλεις να αναδημοσιεύσεις κάποιο post μας. Θα σε παρακαλούσαμε όμως να αναφέρεις πάντοτε την πηγή βάζοντας ένα link, ώστε να γνωρίσουν κι άλλοι το blog/magazine μας. Ευχαριστούμε πολύ.

Όλα τα posts του EveryWoman.gr αφορούν στις προσωπικές μας απόψεις και είναι γραμμένα σύμφωνα με το δικό μας γούστο. Στόχο έχουν να σε εμπνεύσουν για κάτι καινούργιο. Θα χαρούμε πολύ να μας στείλεις και δικές σου προτάσεις και ιδέες στα σχόλια.

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ:

Αφήστε μια απάντηση