fbpx

Πρόκληση 5 ημερών: Πρωινό ξύπνημα

Πρόκληση 5 ημερών: Πρωινό ξύπνημα

Στην προσπάθειά μου να βελτιώσω τον τρόπο ζωής μου, αποφάσισα να ακολουθήσω ορισμένες «προκλήσεις» για πέντε ημέρες και να διαπιστώσω αν μπορώ τις προκλήσεις αυτές να τις αναγάγω σε συνήθειες. Κάθε μήνα θα σου παρουσιάζω τα αποτελέσματα των προκλήσεων αυτών σε μορφή ημερολογίου και θα μοιραστώ μαζί σου τις σκέψεις και τις εντυπώσεις μου. Αν θες, ακολούθησε μαζί μου αυτές τις προκλήσεις και μοιράσου τα δικά σου συμπεράσματα…

Αυτό τον μήνα λοιπόν αποφάσισα να δοκιμάζω να ξυπνάω κάθε πρωί δύο ώρες νωρίτερα απ’ την ώρα που θα σηκωνόμουν από το κρεβάτι συνήθως. Δύο ώρες επιπλέον; Ακούγεται αρκετός χρόνος για να καλύψω όλα όσα δεν προλαβαίνω καθημερινά κι αυτό με έβαλε σε σκέψεις. Μπορώ άραγε να μειώσω το άγχος της καθημερινότητας «μεγαλώνοντας» με αυτό τον τρόπο την ημέρα μου;

Για αρχή θα πρέπει να σου πω ότι δεν είμαι πρωινός τύπος. Για μένα οι πιο παραγωγικές ώρες τις ημέρας είναι από το απόγευμα και μετά και έχω παρατηρήσει ότι τότε έχω περισσότερη όρεξη και ενέργεια. Εννοείται ότι επιλέγω να κοιμάμαι πολύ αργά το βράδυ χαζεύοντας κάποια ταινία, διαβάζοντας ή παίζοντας στο κινητό μου. Ξέρω… ότι χειρότερο, θα μου πεις. Αλλά έτσι είναι!

Ο στόχος

Με το να ξυπνάω δύο ώρες νωρίτερα κάθε μέρα είχα σαν στόχο την εκμετάλλευση αυτού του χρόνου για όλα όσα με ευχαριστούν, αλλά δεν προλαβαίνω να κάνω μέσα στην ημέρα. Με τον τρόπο αυτό θέλησα να μειώσω τους ρυθμούς της καθημερινότητας και να ξεκινήσω την ημέρα μου πιο χαλαρά.

Πρόκληση 5 ημερών: Πρωινό ξύπνημα

Ημέρα 1η:

Το ξυπνητήρι μου χτύπησε πριν ακόμη ξημερώσει. Στριφογύρισα λίγο στο κρεβάτι και σηκώθηκα με βαριά καρδιά. Άλλωστε, το προηγούμενο βράδυ είχα κοιμηθεί πολύ αργά και οι ώρες ύπνου δεν ήταν αρκετές. Επειδή δεν είχα κάποιο συγκεκριμένο πρόγραμμα στο μυαλό μου, αποφάσισα να ακολουθήσω την πρωινή μου ρουτίνα, με τη διαφορά ότι οι κινήσεις μου ήταν πιο χαλαρές και με λιγότερη βιασύνη. Έφτιαξα το τσάι μου και κάθισα στον καναπέ χαζεύοντας στο κινητό μου. Έπαιξα λίγο τα παιχνίδια μου, τσέκαρα τα social media και απόλαυσα το ρόφημά μου. Μετά ακολούθησα την ρουτίνα περιποίησης του προσώπου μου, πάλι χωρίς άγχος και με πιο χαλαρή διάθεση. Έκανα κάποιες δουλειές στο σπίτι που δεν προκαλούσαν φασαρία (μην ξυπνήσουμε και όλη την πολυκατοικία), έφτιαξα το πρόγραμμά μου και με το πέρας του δίωρου, ήμουν έτοιμη να ξεκινήσω τη μέρα μου – την ώρα που υπό άλλες συνθήκες θα ξυπνούσα. Ναι! Κέρδισα δύο ώρες… Ή μήπως όχι;

Ημέρα 2η:

Η αλήθεια είναι ότι η πρώτη ημέρα της πρόκλησης πήγε αρκετά καλά. Κατάφερα να ολοκληρώσω όλες τις εργασίες που είχα προγραμματίσει με λιγότερο άγχος και περισσότερη ενέργεια. Το βράδυ κοιμήθηκα λίγο νωρίτερα από τη συνηθισμένη μου ώρα και έτσι, τη δεύτερη μέρα, ξύπνησα πιο άνετα. Ακολούθησα την ίδια διαδικασία (τσάι, κινητό, περιποίηση, νοικοκυριό, πρόγραμμα) και συνέχισα με το υπόλοιπο της ημέρα ς μου. Αν και το μεσημέρι αισθάνθηκα αρκετά πιο κουρασμένη, κατάφερα να κρατήσω τα μάτια μου ανοιχτά (!) και να ολοκληρώσω το πρόγραμμά μου. Το βράδυ έπεσα για ύπνο νωρίς.

Ημέρα 3η:

Αν και ακολούθησα τη νέα μου ρουτίνα και την τρίτη ημέρα της πρόκλησης, άρχισα να έχω κάποιες αμφιβολίες. Ενώ τα πράγματα είχαν λειτουργήσει σωστά την πρώτη μέρα, συνειδητοποίησα ότι όσο πιο νωρίς ξυπνάω το πρωί, τόσο νωρίτερα πέφτω για ύπνο το βράδυ. Και επειδή όλα όσα κάνω το πρωί, μπορώ να τα κάνω και το βράδυ, άρχισα να αναρωτιέμαι αν υπάρχει λόγος για όλο αυτό που κάνω. Ας χαζέψω στο κινητό το βράδυ… τι πειράζει; Για μένα που είμαι «βραδινός τύπος» δεν έχει καμία διαφορά. Το αντίθετο μάλιστα. Άλλωστε, το πρωί δεν μπορώ να κάνω φασαρία, οπότε… που καταλήγουμε; Αφού δεν κερδίζω αυτές τις δύο ώρες κάθε μέρα, γιατί να σηκώνομαι από τα χαράματα;

Ημέρα 4η:

Ημέρα 5η:

Συμπεράσματα

Τούτη εδώ η πρόκληση, μπορώ να πω ότι ήταν μια αποτυχία για μένα. Δεν μου αρέσει το πρωινό ξύπνημα, δεν αισθάνομαι ότι προσφέρω κάτι στον εαυτό μου και δεν βελτιώνω την καθημερινότητά μου με το να σηκώνομαι δύο ώρες νωρίτερα από το κρεβάτι μου. Κι ενώ είχα όλη την καλή διάθεση, τελικά δεν ολοκλήρωσα την πρόκληση, αφού βρήκα ότι δεν έχει κανένα νόημα για μένα. Παρόλ’ αυτά, θεωρώ ότι το να ξυπνάω μισή ώρα νωρίτερα απ’ ότι συνήθως με βοηθάει πολύ περισσότερο στο να οργανώσω τις σκέψεις μου και να ξεκινήσω χαλαρά την ημέρα μου χωρίς άγχος. Μισή ώρα κάθε μέρα είναι αρκετή για εμένα. Κάτι έμαθα κι από αυτή την πρόκληση λοιπόν…

Διάβασε εδώ την Πρόκληση 5 Ημερών που ακολούθησα ώστε να πίνω περισσότερο νερό. Άραγε τα κατάφερα;

Κείμενο: Βέρα Ξηρουχάκη
Φωτογραφίες: EveryWomanGr, Pixabay


Στο EveryWoman.gr χαιρόμαστε όταν θέλεις να αναδημοσιεύσεις κάποιο post μας. Θα σε παρακαλούσαμε όμως να αναφέρεις πάντοτε την πηγή βάζοντας ένα link, ώστε να γνωρίσουν κι άλλοι το blog/magazine μας. Ευχαριστούμε πολύ.

Όλα τα posts του EveryWoman.gr αφορούν στις προσωπικές μας απόψεις και είναι γραμμένα σύμφωνα με το δικό μας γούστο. Στόχο έχουν να σε εμπνεύσουν για κάτι καινούργιο. Θα χαρούμε πολύ να μας στείλεις και δικές σου προτάσεις και ιδέες στα σχόλια.

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ: