Πώς να οργανώνεις τα γεύματα της εβδομάδας

Πώς να οργανώνεις τα γεύματα της εβδομάδας

Αν υπάρχει κάτι που με κουράζει πολύ στις καθημερινές δουλειές του σπιτιού, τότε σίγουρα αυτό είναι το μαγείρεμα. Και δεν εννοώ τη διαδικασία του μαγειρέματος, αλλά την οργάνωση και το πλανάρισμα πριν από αυτή. Τι να μαγειρέψω σήμερα; Αμάν! Πρέπει να ξεπαγώσω το κρέας… Ατάκες που πολλές φορές ακούμε μέσα στην κουζίνα μου (όταν λέω «ακούμε» εννοώ εμένα και τα ντουλάπια!!!). Η οργάνωση των γευμάτων της εβδομάδας είναι ότι καλύτερο για να αποφύγω αυτό το άγχος, έτσι με έχει βοηθήσει πολύ να φτιάχνω ένα Εβδομαδιαίο Πρόγραμμα Φαγητού (δες πως εδώ).

Πως θα μπορούσα όμως να το οργανώσω καλύτερα;

Γιατί να ακολουθήσει κανείς ένα πρόγραμμα οργάνωσης γευμάτων

Αρχικά, γιατί ένα τέτοιο πρόγραμμα κάνει τη ζωή μας πιο εύκολη! Γνωρίζουμε από πριν τι θα μαγειρέψουμε και πότε και φροντίζουμε να έχουμε αγοράσει όλα τα απαραίτητα υλικά για την παρασκευή των γευμάτων της οικογένειας.

Το πρόγραμμα γευμάτων μας βοηθά να έχουμε μια ισορροπημένη διατροφή, πλούσια σε λαχανικά, όσπρια, πρωτεΐνες και ψάρι. Έτσι, σπάνια καταφεύγουμε σε γρήγορο φαγητό γεμάτο λιπαρά ή σε παραγγελίες απέξω. Εννοείται ότι στο πρόγραμμά μας περιλαμβάνουμε και ημέρες με λιγουρευτά γεύματα, όπως πίτσα ή μακαρόνια. Ισορροπία είπαμε!

Και έτσι, μπορούμε να κάνουμε περισσότερη οικονομία. Ακολουθώντας ένα πρόγραμμα γευμάτων ψωνίζουμε μόνο όσα χρειαζόμαστε και δεν πετάμε τρόφιμα που λήγουν ή δεν αγοράζουμε υλικά που δεν χρειαζόμαστε.

Τέλος, ας μην ξεχνάμε ότι, αφιερώνοντας λίγο χρόνο στην αρχή της εβδομάδας, κερδίζουμε ώρες στην κουζίνα κατά τη διάρκεια αυτής. Το Εβδομαδιαίο Πρόγραμμα Φαγητού είναι ένα εργαλείο που μας βοηθά να ελέγχουμε τι τρώμε και να εξοικονομούμε χρήματα. Και εννοείται ότι δεν χρειάζεται να το κάνουμε κάθε εβδομάδα! Μετά τις τέσσερις πρώτες (= πρώτος μήνας), το πρόγραμμα μπορεί να επαναλαμβάνεται με μικρές παραλλαγές!

Πώς να οργανώνεις τα γεύματα της εβδομάδας

Συμβουλές για αποδοτικό προγραμματισμό γευμάτων

  • Η λίστα με τα ψώνια είναι απαραίτητη σε κάθε μας εξόρμηση στο σούπερ μάρκετ!
  • Αγοράζουμε αρχικά τα τρόφιμα ντουλαπιού (δηλαδή κονσέρβες, σάλτσες, ρύζι, μακαρόνια, αλεύρι κλπ.) που έχουν μακρύτερη διάρκεια και μπορούμε να τα ψωνίσουμε σε πολύ-συσκευασίες για περισσότερη οικονομία.
  • Δοκιμάζουμε και αλλάζουμε τις συνταγές που δεν μας άρεσαν πολύ. Δεν χρειάζεται να ακολουθούμε κατά γράμμα το πρόγραμμα κάθε εβδομάδας – ειδικά όταν το χρησιμοποιούμε αρκετό καιρό. Μικρές αλλαγές κάνουν τη διαφορά.
  • Μπορούμε να ετοιμάσουμε μεγαλύτερη ποσότητα μερικών γευμάτων και να καταψύξουμε το περίσσευμα για χρήση την επόμενη εβδομάδα. Μισός κόπος δηλαδή!
  • Γνωρίζοντας το πρόγραμμα γευμάτων μας μπορούμε να κυνηγήσουμε τις προσφορές στα σούπερ μάρκετ. Αν, για παράδειγμα, τρώμε κοτόπουλο κάθε εβδομάδα, μπορούμε να αγοράσουμε παραπάνω ποσότητα όταν το βρούμε σε προσφορά και να καταψύξουμε το περίσσευμα.

Εβδομαδιαίο πρόγραμμα και στα σνακ

Μακάρι να ξεμπερδεύαμε έτσι εύκολα με ένα μόνο γεύμα την ημέρα. Ειδικά όταν υπάρχουν παιδιά στο σπίτι, τα λοιπά γεύματα μπορεί να αποτελέσουν μεγαλύτερο… μπελά! Προγραμματίζοντας όμως τα σνακ της εβδομάδας μπορούμε να γλιτώσουμε χρόνο και χρήμα, αλλά και τις παιδικές φωνούλες που φωνάζουν «Μαμά πεινάω!». Για παράδειγμα, ένα κέικ που θα ψήσουμε την Κυριακή θα καλύψει τα σνακ κάποιων ημερών.

Κείμενο: Βέρα Ξηρουχάκη
Φωτογραφίες: Pexels


Στο EveryWoman.gr χαιρόμαστε όταν θέλεις να αναδημοσιεύσεις κάποιο post μας. Θα σε παρακαλούσαμε όμως να αναφέρεις πάντοτε την πηγή βάζοντας ένα link, ώστε να γνωρίσουν κι άλλοι το blog/magazine μας. Ευχαριστούμε πολύ.

Όλα τα posts του EveryWoman.gr αφορούν στις προσωπικές μας απόψεις και είναι γραμμένα σύμφωνα με το δικό μας γούστο. Στόχο έχουν να σε εμπνεύσουν για κάτι καινούργιο. Θα χαρούμε πολύ να μας στείλεις και δικές σου προτάσεις και ιδέες στο info@everywoman.gr.

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ: