Πως μας «ξεγελούν» τα καταστήματα

Πως μας «ξεγελούν» τα καταστήματα

Όλοι μας την έχουμε «πατήσει» από κάποια ψεύτικη προσφορά ή κάποια λανθασμένη αγορά. Η αλήθεια είναι ότι κάποια καταστήματα χρησιμοποιούν τρικς για να μας παρασύρουν σε μια αυθόρμητη αγορά που μετά θα μετανιώσουμε. Ποια κόλπα του μάρκετινγκ λοιπόν πρέπει να προσέχουμε ώστε να μην καταλήγουμε με ένα σωρό αντικείμενα που δεν χρειαζόμαστε και να μην ξοδεύουμε τα χρήματά μας άσκοπα;

Μετά από μια έρευνα που έγινε, διαπιστώθηκε ότι οι καταναλωτές τείνουν να αγοράζουν περισσότερα πράγματα όταν αισθάνονται «μπερδεμένοι»! Αυτός είναι και ο λόγος που συχνά βλέπουμε έντονα χρώματα στα καταστήματα ή ακούμε πολύ δυνατή μουσική. Στόχος των καταστημάτων είναι να μας αποπροσανατολίσουν ώστε να μην σκεφτόμαστε καθαρά και να καταλήξουμε σε κάποια αυθόρμητη αγορά.

Πως μας «ξεγελούν» τα καταστήματα

Πολλά καταστήματα είναι στημένα με τέτοιο τρόπο ώστε να μας παρουσιάζουν μια μοναδική ευκαιρία με το που μπαίνουμε σε αυτά. Αυτό το τμήμα του καταστήματος έχει σκοπό να μας παροτρύνει να «ανοίξουμε το πορτοφόλι μας» και να ξεκινήσουμε τις αγορές μας πριν καλά καλά μπούμε μέσα στο κατάστημα.

Σε ορισμένα καταστήματα όπου πωλούνται ακριβότερα προϊόντα, συχνά ερχόμαστε αντιμέτωπες με μια «περιποιητική» συμπεριφορά που όλες λατρεύουμε. Πρέπει να θυμόμαστε όμως ότι η συμπεριφορά αυτή έχει σκοπό να μας βάλει στο mood της καλοπέρασης και να μας ξεγελάσει στο να «κακομάθουμε» λιγάκι τον εαυτό μας. Και ενώ είμαι υπέρ του να μας κακομαθαίνουμε κάθε τόσο, πιστεύω ότι αυτό πρέπει να είναι επιλογή μας και όχι αποτέλεσμα μιας κολακείας, ενός ποτηριού σαμπάνιας ή ενός γευστικού σοκολατακίου!

Αντίθετη τακτική θα συναντήσουμε σε ακριβά καταστήματα, όπου πολλές φορές οι πωλητές μας αντιμετωπίζουν με υπεροψία! Αυτή η συμπεριφορά έχει σαν στόχο να μας παροτρύνει στο να αγοράσουμε κάτι, με σκοπό να γίνουμε αποδεκτές και να μην νοιώθουμε κατώτερες των προσδοκιών της πωλήτριας. Κι ενώ όλες μας, ακούγοντας τα παραπάνω θα σκεφτούμε ότι αποκλείεται μια τέτοια συμπεριφορά να έχει αποτέλεσμα, πολλές ανάμεσά μας έχουν καταλήξει σε μια αυθόρμητη και άχρηστη αγορά , μόνο και μόνο για να πετάξουν από πάνω τους το υποτιμητικό βλέμμα μιας πωλήτριας.

Πως μας «ξεγελούν» τα καταστήματα

Κι ας μην ξεχνάμε τις… προσφορές! Πολλές φορές θα δούμε σε καταστήματα «αποκλειστικά» προϊόντα περιορισμένου αριθμού, που σκοπό έχουν να μας εξαναγκάσουν σε μια αγορά, με τον φόβο ότι θα εξαντληθούν γρήγορα. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με τα προϊόντα σε «προσφορά». Πόσες πιθανότητες υπάρχουν να αγοράσουμε κάτι που κοστίζει 30 ευρώ, όταν η αρχική τιμή που αναγράφεται στο ταμπελάκι είναι 75 ευρώ; Είναι άραγε μια αληθινή και συμφέρουσα έκπτωση ή άλλο ένα τρικ των καταστημάτων; Η αλήθεια κρύβεται κάπου στη μέση. Προσωπικά επιλέγω να αγοράσω κάτι που μου αρέσει και θεωρώ ότι έχει μια λογική τιμή, αδιαφορώντας για την αρχική τιμή ή το ποσοστό της έκπτωσης που πιθανόν να έχει.

Εσύ τι προσέχεις όταν βγαίνεις έξω για ψώνια ώστε να αποφύγεις τις αυθόρμητες αγορές;

Κείμενο: Βέρα Ξηρουχάκη
Φωτογραφίες: EveryWomanGr


Στο EveryWoman.gr χαιρόμαστε όταν θέλεις να αναδημοσιεύσεις κάποιο post μας. Θα σε παρακαλούσαμε όμως να αναφέρεις πάντοτε την πηγή βάζοντας ένα link, ώστε να γνωρίσουν κι άλλοι το blog/magazine μας. Ευχαριστούμε πολύ.

Όλα τα posts του EveryWoman.gr αφορούν στις προσωπικές μας απόψεις και είναι γραμμένα σύμφωνα με το δικό μας γούστο. Στόχο έχουν να σε εμπνεύσουν για κάτι καινούργιο. Θα χαρούμε πολύ να μας στείλεις και δικές σου προτάσεις και ιδέες στα σχόλια.

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ: