Με τους ρυθμούς της καθημερινότητας, μου είναι αρκετά δύσκολο να συγκεντρωθώ σε κάτι. Το ίδιο ισχύει και για τις συζητήσεις που συχνά βρίσκομαι. Μετά από μερικά λεπτά, το μυαλό μου αρχίζει να τρέχει σε άλλα θέματα που με απασχολούν και με το ζόρι καταφέρνω να ακούσω αυτά που μου λένε. Γιατί άραγε συμβαίνει αυτό; Παρατηρώντας τους συνομιλητές μου, κατέληξα σε μερικές «τεχνικές» που βοηθούν στο να διατηρηθεί μια ενδιαφέρουσα συζήτηση από την αρχή μέχρι το τέλος.
#1 – Ο συνομιλητής ενδιαφέρεται πραγματικά
Έχεις προσέξει ότι μερικοί άνθρωποι «παριστάνουν» ότι σε ακούν την ώρα που μιλάς και απλά περιμένουν τη σειρά τους για να πουν τη δική τους ιστορία, χωρίς να ενδιαφέρονται πραγματικά για όσα λες; Ένας συνομιλητής που μπορεί να διατηρήσει μια ενδιαφέρουσα συζήτηση, είναι εκείνος που ακούει, προσέχει και κάνει ερωτήσεις. Είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι σε οποιαδήποτε συζήτηση μπορούμε να μάθουμε κάτι καινούργιο – από ιστορικά στοιχεία μέχρι τα… κουτσομπολιά της γειτονιάς.
#2 – Οι σωστές ερωτήσεις
Αν ρωτήσουμε τον συνομιλητή μας «Θύμωσες με το τάδε γεγονός;» το πιο πιθανό είναι να λάβουμε μια μονολεκτική απάντηση. Αν όμως ρωτήσουμε «Πως ένιωσες με το τάδε γεγονός;» τότε δίνουμε την ευκαιρία στον άλλο να εκφράσει τα συναισθήματά του με τον δικό του τρόπο και να «συνδεθεί» περισσότερο με εμάς.
#3 – Προσέχουμε αυτά που λέμε και πως τα λέμε
Είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι ο τρόπος που εκφραζόμαστε μπορεί να βοηθήσει μια συζήτηση ή να αποθαρρύνει τη συνέχειά της. Συνομιλητές που φωνάζουν, διακόπτουν ο ένας τον άλλο, μιλούν την ώρα που μιλάει ο άλλος, προσβάλλουν, καταλήγουν σε δικά τους συμπεράσματα πριν ο άλλος ολοκληρώσει αυτό που θέλει να πει ή επιβάλλουν τη γνώμη τους, δεν είναι ευχάριστοι σε κανέναν. Ένα λάθος που κάνω εγώ στις συζητήσεις μου είναι το γεγονός ότι διακόπτω τον άλλο ώστε να μην ξεχάσω αυτό που θέλω να πω. Δυστυχώς, ενώ το έχω αναγνωρίσει, δεν έχω καταφέρει να το διορθώσω…
#4 – Ειλικρίνεια και Σεβασμός
Δεν υπάρχει πιο ενδιαφέρον συνομιλητής από εκείνον που μας μιλά με ειλικρίνεια, μοιράζεται τις προσωπικές του ιστορίες, ενδιαφέρεται να μας ακούσει και κατανοεί όσα του λέμε. Όλα τα παραπάνω εκφράζουν τον Σεβασμό του προς εμάς. Ένας συνομιλητής που καταλαβαίνουμε ότι δεν μας προσέχει ή ψεύδεται διαρκώς σταματά να έχει ενδιαφέρον πολύ γρήγορα.
#5 – Ο τόνος της φωνής μας
Ένας γλυκομίλητος άνθρωπος που μιλάει με σταθερότητα χωρίς να φωνάζει είναι ένας ελκυστικός συνομιλητής. Κάποιος που μιλάει πολύ χαμηλόφωνα είναι πιθανό να μην μπορέσει να κρατήσει το ενδιαφέρον μας, όπως και κάποιος που διαρκώς φωνάζει και μιλά με εκνευρισμό μπορεί να μην μας είναι ευχάριστος ώστε να συνεχίσουμε τη συζήτησή μας.
Εσύ τι ξεχωρίζεις στους συνομιλητές σου και τι θα ήθελες να βελτιώσεις στον τρόπο που επικοινωνείς;
Κείμενο: Βέρα Ξηρουχάκη
Φωτογραφίες: Pexels
Στο EveryWoman.gr χαιρόμαστε όταν θέλεις να αναδημοσιεύσεις κάποιο post μας. Θα σε παρακαλούσαμε όμως να αναφέρεις πάντοτε την πηγή βάζοντας ένα link, ώστε να γνωρίσουν κι άλλοι το blog/magazine μας. Ευχαριστούμε πολύ.
Όλα τα posts του EveryWoman.gr αφορούν στις προσωπικές μας απόψεις και είναι γραμμένα σύμφωνα με το δικό μας γούστο. Στόχο έχουν να σε εμπνεύσουν για κάτι καινούργιο. Θα χαρούμε πολύ να μας στείλεις και δικές σου προτάσεις και ιδέες στο info@everywoman.gr.