fbpx

Είδη επαγγελματιών και πώς να τους αντιμετωπίσεις

Είδη επαγγελματιών και πώς να τους αντιμετωπίσεις

Πολύ συχνά πιάνω τον εαυτό μου να χαζεύει χωρίς ιδιαίτερο λόγο. Πολύ πρόσφατα μάλιστα, πήγα μόνη μου για καφέ σε μια πολύ όμορφη καφετέρια σε κεντρική πλατεία της περιοχής μου και, αντί να διαβάσω ένα περιοδικό ή να γράψω κάποιες σημειώσεις όπως θα έκανε κάθε «φυσιολογικός» άνθρωπος, εγώ ξεκίνησα πάλι να κοιτάζω τους γύρω μου. Αυτή τη φορά όμως, τράβηξαν την προσοχή μου όχι κάποιες καλοντυμένες κυρίες ή μια παρέα αντρών που συζητούσαν ζωηρά στο διπλανό τραπέζι, αλλά οι σερβιτόροι της καφετέριας. Παρατήρησα ότι οι συμπεριφορές τους ήταν εντελώς διαφορετικές, λες και εργάζονταν σε διαφορετικά καταστήματα. Έτσι, ξεκίνησα να βλέπω τις διαφορές μεταξύ τους και να τους κατατάσσω νοητά σε «κατηγορίες». Αυτό που παρατήρησα δε ήταν ότι παρόμοιες συμπεριφορές συναντάμε σε κάθε λογής επαγγελματίες, ανεξαρτήτως της δουλειάς που κάνουν. Ποια είναι λοιπόν τα είδη επαγγελματιών που υπάρχουν και πώς να τους αντιμετωπίσεις; Εννοείται ότι το παρακάτω κείμενο είναι χιουμοριστικό και δεν έχει σκοπό να θίξει κανέναν επαγγελματία που βγάζει με κόπο το ψωμάκι του. Ή μήπως έχει;;;

Ο επαγγελματίας «μουτράκλα»

Εντάξει, μπορώ να καταλάβω ότι πολύς κόσμος αναγκάζεται πολλές φορές να κάνει μια δουλειά που δεν είναι ιδιαίτερα ευχάριστη ή που δεν τον καλύπτει, μόνο και μόνο για να βγάλει τα προς το ζην. Δύσκολα μπορεί οποιοσδήποτε να αγαπήσει μια δουλειά που απεχθάνεται, οπότε το βρίσκω και απόλυτα λογικό να μην μπορεί να αποδώσει τόσο όσο κάποιος άλλος. Αλλά γιατί φίλε μου πρέπει να το δείχνεις παντού; Ακόμη κι αν μισείς τη δουλειά σου, το σίγουρο είναι ότι δεν φταίει ο πελάτης σου – όσο ιδιότροπος κι αν είναι. Ο επαγγελματίας «μουτράκλα» δεν χαμογελά ποτέ, δεν μιλάει εκτός κι αν είναι απολύτως απαραίτητο και ξεφυσάει διαρκώς – ξέρεις ποιο φύσιγμα λέω… αυτό που σε μια εκπνοή περιλαμβάνει τη φράση «δεν μας παρατάς κι εσύ τώρα κι έχω ακόμη άλλες 7 ώρες και 40 λεπτά μέχρι να σχολάσω και δεν έχω καμία όρεξη». Δύσκολα θα καταφέρεις να εξυπηρετηθείς σωστά και ακόμη πιο δύσκολα θα ακούσεις τις λέξεις «ευχαριστώ» ή «παρακαλώ» από τα χειλάκια του. Με λίγα λόγια… να μην σου τύχει!

Ο επαγγελματίας «θέλω να εξυπηρετήσω με το ζόρι»

Στο αντίθετο άκρο του φάσματος, θα βρούμε τον επαγγελματία «θέλω να εξυπηρετήσω με το ζόρι». Ο άνθρωπος αυτός λατρεύει τόσο πολύ την επαφή με κόσμο και είναι τόσο δοτικός που καταντάει κολλιτσίδα και δεν σε αφήνει σε χλωρό κλαρί. Πόσες φορές πρέπει να απαντήσεις στην ερώτηση «χρειάζεστε κάτι άλλο;» και πόσο συχνά πρέπει να καθαρίζεται ένα τραπέζι; Δεν σκοπεύω δα να κάνω και χειρουργική επέμβαση πάνω σε αυτό. Έναν καφέ ήρθα να πιώ! Δεν μπορώ όμως να μην αναγνωρίσω ότι ο επαγγελματίας «θέλω να εξυπηρετήσω με το ζόρι» είναι πάντοτε χαμογελαστός, μιλάει δυνατά και είναι σε θέση να σου εξηγήσει οτιδήποτε χρειαστείς χωρίς δεύτερη σκέψη. Αν τον προτιμώ από τον επαγγελματία «μουτράκλα»; Σίγουρα. Αν με εκνευρίζει το ίδιο; Επίσης…

Ο επαγγελματίας «ψωνάρα»

Πόσες φορές έχουμε βρεθεί σε κάποιο κατάστημα (συνήθως ακριβών ρούχων ή κοσμημάτων) και οι πωλητές μας έχουν φερθεί υποτιμητικά; Ο επαγγελματίας «ψωνάρα» είναι αυτός που έχει ξεχάσει ότι ο ρόλος του είναι να σε εξυπηρετήσει και φέρεται λες και του ανήκει το κατάστημα (όχι ότι αυτό θα δικαιολογούσε τη συμπεριφορά του). Σε κοιτάει με μισό μάτι και αν τυχόν έχεις το θράσος να ρωτήσεις την τιμή για κάποιο προϊόν εγκαταλείπει κάθε προσπάθεια εξυπηρέτησής σου, μιας και αυτός δεν ασχολείται ποτέ φαίνεται με τόσο ποταπά θέματα όπως το πόσο κοστίζει ένα μπλουζάκι! Το κόλπο που έχω ανακαλύψει γι’ αυτές τις περιπτώσεις είναι τα γυαλιά ηλίου! Ναι, όταν μπαίνω σε ένα κατάστημα φορώντας γυαλιά ηλίου, έχω παρατηρήσει ότι η συμπεριφορά του επαγγελματία «ψωνάρα» είναι εντελώς διαφορετική. Τον λόγο δεν τον έχω καταλάβει ακόμα, αλλά αν ποτέ δεις κάποια τρελή μέσα σε μαγαζί με ρούχα που φοράει τα γυαλιά ηλίου της χωρίς λόγο, να ξέρεις ότι είμαι εγώ!

Ο επαγγελματίας «τρία πουλάκια κάθονται»

Εδώ μιλάμε για την περίπτωση που το άτομο που σε εξυπηρετεί δεν έχει την παραμικρή ιδέα για το τι συμβαίνει γύρω του και, το κυριότερο, δεν τον ενδιαφέρει και να μάθει. Οι πληροφορίες που σου δίνει είναι τόσο λάθος που μέχρι κι εσύ που είσαι πελάτης μπορείς να καταλάβεις ότι δεν πρόκειται να εξυπηρετηθείς ποτέ! Καλύτερα φύγε και έλα άλλη μέρα με την ελπίδα ότι ο επαγγελματίας «τρία πουλάκια κάθονται» θα έχει ρεπό. Και προς Θεού! Κοίτα μην επιμείνεις, ειδικά όταν πρόκειται για θέματα φαγητού και αλλεργιών γιατί το πιο πιθανό είναι να σου δώσει κάποια λάθος πληροφορία και να καταλήξεις σαν πρησμένο πεπόνι από κάποια αλλεργική αντίδραση. Άλλωστε, όταν παραγγέλνεις ένα τοστ και ρωτάς αν το τυρί έχει λακτόζη, τι περιμένεις; Ο επαγγελματίας «τρία πουλάκια κάθονται» θα σου δώσει μια ανεύθυνη απάντηση χωρίς δεύτερη σκέψη!

Όποια δουλειά κι αν κάνουμε, δεν πρέπει να ξεχνάμε ποτέ τον βασικό κανόνα «Ο πελάτης έχει πάντα δίκιο». Το ξέρω ότι αυτό δεν ισχύει πολλές φορές, αλλά για τα είδη των πελατών θα μιλήσουμε σε άλλο κείμενο και εκεί τα πράγματα δεν είναι και πολύ καλύτερα!

Φυσικά το παραπάνω κείμενο είναι χιουμοριστικό και σκοπό έχει να σε διασκεδάσει!

Κείμενο: Βέρα Ξηρουχάκη
Φωτογραφία: Unsplash

Για περισσότερα θέματα lifestyle, δες εδώ


Στο EveryWoman.gr χαιρόμαστε όταν θέλεις να αναδημοσιεύσεις κάποιο post μας. Θα σε παρακαλούσαμε όμως να αναφέρεις πάντοτε την πηγή βάζοντας ένα link, ώστε να γνωρίσουν κι άλλοι το blog/magazine μας. Ευχαριστούμε πολύ.

Όλα τα posts του EveryWoman.gr αφορούν στις προσωπικές μας απόψεις και είναι γραμμένα σύμφωνα με το δικό μας γούστο. Στόχο έχουν να σε εμπνεύσουν για κάτι καινούργιο. Θα χαρούμε πολύ να μας στείλεις και δικές σου προτάσεις και ιδέες στα σχόλια.

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ:

Αφήστε μια απάντηση