fbpx

Διάβασε τα παρακάτω αν ξυπνάς συνέχεια κατά τη διάρκεια του βραδινού σου ύπνου

Ύπνος

Όλες το έχουμε πάθει! Μπορεί να είμαστε απίστευτα κουρασμένες και να αναζητάμε έναν καλό ύπνο για να ξεκουραστούμε. Πέφτουμε στο κρεβάτι και μας παίρνει αμέσως ο ύπνος. Αλίμονο! Λίγη ώρα μετά, ξυπνάμε ξαφνικά και δυσκολευόμαστε να ξανακοιμηθούμε. Και αυτό επαναλαμβάνεται μέχρι να χτυπήσει το ξυπνητήρι, όπου σηκωνόμαστε απ’ το κρεβάτι με την αίσθηση ότι δεν κοιμηθήκαμε ή δεν ξεκουραστήκαμε καθόλου. Γιατί άραγε μας συμβαίνει αυτό; Με τα παρακάτω tips, ίσως καταφέρουμε να βρούμε τους λόγους που δεν ευχαριστιόμαστε έναν συνεχή ύπνο και μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα αυτό.

Διατροφή και υγρά

Σίγουρα τις πιο ζεστές μέρες αναζητάμε περισσότερα υγρά για να δροσιστούμε. Ένα ποτήρι νερό πριν τον ύπνο, ένα βραδινό αναψυκτικό, ένα δροσερό ποτήρι κρασί… Πρέπει όμως να προσέξουμε την ώρα που θα επιλέξουμε να απολαύσουμε τα παραπάνω, αφού η κατανάλωση ορισμένων υγρών λίγη ώρα πριν τον ύπνο μπορεί να μας οδηγήσει σε συχνές επισκέψεις στην τουαλέτα που θα διακόψουν τον ύπνο μας πολλές φορές. Καλύτερα να αποφεύγουμε την κατανάλωση τσαγιού ή αναψυκτικών αρκετές ώρες πριν να ξαπλώσουμε και να πίνουμε μόνο νερό σε μικρές ποσότητες. Επίσης, το αλκοόλ είναι πιθανό να διαταράξει τον ύπνο μας, οπότε καλύτερα να μην καταναλώνουμε μεγάλες ποσότητες με το βραδινό μας γεύμα.

Και μιας και μιλάμε για βραδινά γεύματα, όσο δελεαστικό κι αν φαίνεται, καλό θα ήταν να αποφύγουμε βαριά φαγητά με σάλτσες ή καυτερές γαρνιτούρες. Μια ελαφριά σαλάτα, ένα μπολ με δημητριακά και γάλα ή ένα σάντουιτς είναι ιδανικά για να γεμίσουν το στομάχι μας, χωρίς να το βαρύνουν. Η κατανάλωση τροφών είναι καλύτερο να γίνεται δυο ώρες πριν τον βραδινό ύπνο ή και νωρίτερα αν είναι δυνατόν. Προσοχή όμως! Το να πέφτουμε για ύπνο με άδειο στομάχι μπορεί να αποτελέσει έναν λόγο που θα μας ξυπνήσει μέσα στη νύχτα αναζητώντας το ψυγείο!

Ρουτίνα, η φίλη του ύπνου

Όσο κι αν κάποιες φορές λαχταρούμε να σπάσουμε τη ρουτίνα της καθημερινότητας, είναι σημαντικό να διατηρούμε όσο το δυνατόν περισσότερο ένα σταθερό πρόγραμμα ύπνου. Το να πέφτουμε κάθε μέρα στο κρεβάτι την ίδια ώρα, βοηθά τον οργανισμό μας να χαλαρώσει πιο εύκολα και να απολαύσει έναν ξεκούραστο ύπνο. Μια σταθερή βραδινή ρουτίνα ή μερικές ιεροτελεστίες χαλάρωσης ίσως μας βοηθήσουν να απολαύσουμε έναν συνεχή και ξεκούραστο ύπνο. Καλύτερα να μην χαζέψουμε τηλεόραση ή αναζητήσουμε τα παπούτσια που θέλουμε να αγοράσουμε στο ίντερνετ αμέσως πριν πέσουμε στο κρεβάτι. Ένα βιβλίο ή κάποιο ενδιαφέρον άρθρο σε έντυπο περιοδικό θα μας κρατήσουν συντροφιά χωρίς το έντονο φως που εκπέμπουν η τηλεόραση, τα κινητά ή τα tablet (το φως αυτό ξεγελά τον οργανισμό μας ότι είναι μέρα άρα δεν χρειάζεται να κοιμηθεί!). Επίσης, ίσως μας βοηθήσει μια μικρή ρουτίνα περιποίησης, μια μάσκα ενυδάτωσης, ένα ζεστό μπάνιο ή η ενυδάτωση σώματος με ένα αρωματικό προϊόν με άρωμα λεβάντας!

Ύπνος

Σημειώσεις κατά τη διάρκεια του ύπνου;

Πολλές από εμάς ξυπνάμε με την αγωνία ότι θα ξεχάσουμε ένα σημαντικό ραντεβού, μια σημείωση που πρέπει να προσθέσουμε στο report που ετοιμάσαμε στη δουλειά ή την αγορά του δώρου της φίλης μας. Στην προσπάθειά μας να θυμηθούμε όλα τα παραπάνω μέχρι το πρωί, σίγουρα καταλήγουμε να μην μπορούμε να χαλαρώσουμε και να απολαύσουμε τον ύπνο μας, με αποτέλεσμα να ξυπνάμε συνέχεια. Αν αυτή την περίοδο έχουμε πολλά πράγματα στο κεφάλι μας, σίγουρα θα μας βοηθήσει ένα μικρό σημειωματάριο «υποχρεώσεων» πάνω στο κομοδίνο μας. Αν έχουμε κάποια εκκρεμότητα που μας εμποδίζει να κοιμηθούμε ή τύχει να ξυπνήσουμε λόγω αυτής, μπορούμε να τη σημειώσουμε στο μικρό σημειωματάριο «υποχρεώσεων» μας ώστε να μην μας απασχολήσει ξανά μέχρι το επόμενο πρωί.

Η γνωστή Υπερένταση

Πόσες φορές έχουμε πιάσει τον εαυτό μας να μην μπορεί να χαλαρώσει επειδή «βρίσκεται σε υπερένταση»; Στην πραγματικότητα, η έντονη δραστηριότητα και η γυμναστική, προκαλούν την έκκριση ενδορφινών που είναι ο κύριος λόγος που αδυνατούμε να χαλαρώσουμε. Καλό θα ήταν να αποφεύγουμε την άσκηση ή έντονες χειρωνακτικές εργασίες αρκετή ώρα πριν να πέσουμε στο κρεβάτι για να απολαύσουμε έναν ήσυχο ύπνο. Σε περίπτωση που η αίσθηση υπερέντασης που έχουμε οφείλεται σε ψυχολογική πίεση ή στρες, μπορούμε να εφαρμόσουμε μερικές πρακτικές αναπνοών για χαλάρωση και καλύτερη συγκέντρωση. Λίγα λεπτά πριν τον ύπνο, μπορούμε να καθίσουμε με ησυχία και να συγκεντρωθούμε στις ανάσες μας (υπάρχουν πολλά apps με τέτοιου είδους ασκήσεις που μπορούμε να κατεβάσουμε δωρεάν και να ακολουθήσουμε τις οδηγίες σε αληθινό χρόνο) για έναν πιο χαλαρό και ξεκούραστο ύπνο χωρίς διακοπές.

Κείμενο: Βέρα Ξηρουχάκη
Φωτογραφίες: Death to Stock Photos

Για περισσότερα θέματα lifestyle, δες εδώ


Στο EveryWoman.gr χαιρόμαστε όταν θέλεις να αναδημοσιεύσεις κάποιο post μας. Θα σε παρακαλούσαμε όμως να αναφέρεις πάντοτε την πηγή βάζοντας ένα link, ώστε να γνωρίσουν κι άλλοι το blog/magazine μας. Ευχαριστούμε πολύ.

Όλα τα posts του EveryWoman.gr αφορούν στις προσωπικές μας απόψεις και είναι γραμμένα σύμφωνα με το δικό μας γούστο. Στόχο έχουν να σε εμπνεύσουν για κάτι καινούργιο. Θα χαρούμε πολύ να μας στείλεις και δικές σου προτάσεις και ιδέες στα σχόλια.

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟ:

Αφήστε μια απάντηση