Κλείστε τα μάτια σας και φανταστείτε τον εαυτό σας να ψωνίζει στο σουπερμάρκετ. Σας βλέπετε να κινήστε ανάλαφρα, σχεδόν σα να χορεύετε, ανάμεσα στους διαδρόμους και να γεμίζετε ανέμελα το καρότσι σας με κάθε είδους νοστιμιά; Ή μήπως σας βλέπετε να παρακολουθείτε με τα μάτια γουρλωμένα τα χιλιόμετρα απόδειξης που βγάζει η ταμειακή μηχανή ενώ κόμποι ιδρώτα αρχίζουν να μαζεύονται στο μέτωπό σας;
Η αλήθεια είναι ότι ενώ τα ψώνια στο σουπερμάρκετ είναι ένα έξοδο που δε μπορούμε να αποφύγουμε, η όλη διαδικασία έχει καταντήσει να μας γίνει ένας μικρός (καμιά φορά και μεγάλος) εφιάλτης.
Γι’ αυτό σήμερα θα μοιραστώ μαζί σας δέκα τρόπους που ίσως βοηθήσουν στο να ελαττώσουμε τους αυξημένους λογαριασμούς του σουπερμάρκετ.

1 – Έλεγχος ψυγείου και τροφοαποθήκης
Πριν κάνουμε οτιδήποτε άλλο, ελέγχουμε το ψυγείο και το ντουλάπι με τα τρόφιμα έτσι ώστε να ξέρουμε ακριβώς τι υπάρχει ήδη στο σπίτι. Σίγουρα δε χρειαζόμαστε ένα τρίτο βάζο μαγιονέζα ή μια ακόμα κονσέρβα με φέτες ανανά αν στο ντουλάπι μας υπάρχουν ήδη πέντε.
2 – Εβδομαδιαίο πρόγραμμα φαγητού
Προγραμματίζουμε τα φαγητά που θα μαγειρέψουμε μέσα στην εβδομάδα. Στο πρόγραμμά μας φροντίζουμε να συμπεριλάβουμε και πιάτα στα οποία θα χρησιμοποιήσουμε υλικά που υπάρχουν ήδη στην κουζίνα μας (και πλέον ξέρουμε ποια είναι αυτά λόγο του ελέγχου που μόλις κάναμε).
3 – Λίστα για τα ψώνια
Γράφουμε μια λίστα με τα υλικά που θα χρειαστούμε για να μαγειρέψουμε τα φαγητά που σημειώσαμε στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα φαγητού μας. Όταν είμαστε στο σουπερμάρκετ, αγοράζουμε μόνο τα πράγματα που έχουμε γράψει στη λίστα μας.
Μια και συνήθως ψωνίζουμε στο ίδιο σουπερμάρκετ γνωρίζουμε τη σειρά των διαδρόμων και συνθέτουμε τη λίστα μας ανάλογα. Έτσι γλυτώνουμε χρόνο και μπορούμε να αποφύγουμε διαδρόμους με πειρασμούς (βλέπε παγωτά).
4 – Απλοποίηση γευμάτων
Αν κάθε φορά που λέμε «Κυριακάτικο γεύμα» μας έρχεται στο μυαλό μια ψητή γαλοπούλα περιτρυγιρισμενη από διάφορες λιχουδιές τότε, με τα λύπης μου, πρέπει να μας θυμίσω ότι δε ζούμε σε κάποια κινηματογραφική ταινία ή σε κάποια διαφήμιση. Δεν πειράζει λοιπόν αν μερικές φορές την εβδομάδα το βραδινό μας είναι ταπεινά τοστάκια ή μια σαλάτα και σίγουρα δεν πρέπει να αισθανόμαστε άσχημα αν την Κυριακή φτιάξουμε απλώς μια μακαρονάδα.
Όσο μεγαλύτερα είναι τα γεύματα που προγραμματίζουμε, τόσο περισσότερο χρόνο θα μας πάρουν να ετοιμαστούν και τόσα περισσότερα χρήματα θα κοστίσουν τα υλικά που θα χρειαστούμε για να τα ετοιμάσουμε. Άλλωστε σούπερ δύσκολες συνταγές απαιτούν εξεζητημένα και συνήθως ακριβά υλικά τα οποία δε θα ξαναχρησιμοποιήσουμε, ενώ πιο απλές συνταγές γίνονται με βασικά υλικά που μπορούν να χρησιμοποιηθούν ξανά και ξανά σε διαφορετικά πιάτα.

5 – Πότε να πάμε για ψώνια;
Φροντίζουμε να πηγαίνουμε στο σουπερμάρκετ με γεμάτο στομάχι. Αν πεινάμε τείνουμε να αγοράζουμε διάφορα σνακ και λιχουδιές που κανονικά δε θα βάζαμε στο καρότσι μας.
Επίσης αποφεύγουμε να πηγαίνουμε όταν είμαστε κουρασμένες, μια και σ’ αυτή την περίπτωση θέλουμε να τελειώνουμε όσο πιο γρήγορα γίνεται και συνεπώς δε μας δίνουμε αρκετό χρόνο να συγκρίνουμε τιμές ή να διαλέξουμε προσεκτικά τα προϊόντα που αγοράζουμε.
Κάτι άλλο που θα πρέπει να προσέξουμε, είναι η συχνότητα των επισκέψεών μας. Όσο πιο συχνά πηγαίνουμε στο σουπερμάρκετ τόσο περισσότερες σοκολάτες και πατατάκια (άνθρωποι είμαστε!) καταλήγουμε να αγοράζουμε, συνεπώς τόσα περισσότερα χρήματα ξοδεύουμε.
6 – Διαλέγουμε το σουπερμάρκετ μας
Ίσως είναι η ώρα να αλλάξουμε το σουπερμάρκετ που πηγαίναμε πάντα μέχρι τώρα, κυρίως λόγω συνήθειας. Επιλέγουμε ένα κατάστημα που μας εξυπηρετεί από άποψη απόστασης και ταυτόχρονα μπορούμε να βρούμε τα προϊόντα που μας αρέσουν σε τιμές που είναι φιλικές με το πορτοφόλι μας.
Αν το σουπερμάρκετ που έχουμε επιλέξει προσφέρει κάποιο πρόγραμμα συλλογής πόντων ή εκπτώσεις μέλους, τότε φροντίζουμε να γίνουμε μέλη του προγράμματος και εκμεταλλευόμαστε τις προσφορές και τις εκπτώσεις τους.
7 – Προϊόντα άγνωστης μάρκας
Πολλά από τα προϊόντα των οποίων η μάρκα μας είναι άγνωστη ή ανήκουν στη μάρκα του σουπερμάρκετ που έχουμε επισκεφτεί είναι εξίσου ποιοτικά με τα ανάλογα επώνυμα προϊόντα. Η μοναδική τους διαφορά είναι ότι κοστίζουν πολύ λιγότερο. Πριν τα απορρίψουμε αυτομάτως λοιπόν, ίσως αξίζει να δοκιμάσουμε μερικά από αυτά και γιατί όχι, ν’ αρχίσουμε να τα χρησιμοποιούμε.

8 – Προσοχή στις εκπτώσεις
Αγοράζουμε μόνο ό,τι χρειαζόμαστε και πάντοτε πράγματα που χρησιμοποιούμε πραγματικά χωρίς να ξεγελιόμαστε από προσφορές και εκπτώσεις. Μπορεί να είναι πολύ καλή η προσφορά για 2+1 δώρο αρωματικά χώρου αλλά μας είναι τελείως άχρηστη αν δε χρησιμοποιούμε αρωματικά χώρου στην καθημερινότητά μας.
9 – Προϊόντα εποχής
Ειδικά όταν μιλάμε για φρέσκα προϊόντα όπως φρούτα και λαχανικά, φροντίζουμε να τα αγοράζουμε πάντοτε ανάλογα με την εποχή τους. Εκτός του ότι είναι πολύ πιο νόστιμα και με περισσότερα θρεπτικά συστατικά όταν καταναλώνονται στην εποχή τους, είναι σίγουρα και πολύ πιο οικονομικά μια και υπάρχει μεγαλύτερη διαθεσιμότητα από τους παραγωγούς. Υπάρχει λόγος λοιπόν που ενώ το σουπερμάρκετ πουλάει μανταρίνια και πορτοκάλια σχεδόν ολόκληρο το χρόνο, το χειμώνα είναι πολύ πιο γευστικά, πιο ζουμερά και στη μισή τιμή απ’ ότι το καλοκαίρι.
10 – Στοκ προϊόντων
Προϊόντα που δε λήγουν όπως απορρυπαντικά και χαρτικά ή τρόφιμα με μεγάλη διάρκεια ζωής όπως το ρύζι και τα μακαρόνια αξίζει να τα αγοράζουμε σε μεγαλύτερες ποσότητες αν φυσικά έχουμε αποθηκευτικό χώρο στο σπίτι. Πάντοτε όμως πρέπει να έχουμε κατά νου την ποσότητα που μπορούμε να καταναλώσουμε κατά τη διάρκεια ζωής του προϊόντος. Για παράδειγμα ένα ζευγάρι συνήθως δεν μπορεί να καταναλώσει το ίδιο γρήγορα μια μεγάλη συσκευασία δημητριακών όσο μια οικογένεια τεσσάρων ατόμων.
Κείμενο: Χρυσάνθη Ξηρουχάκη
Φωτογραφίες: EveryWomangr
Στο EveryWoman.gr χαιρόμαστε όταν θέλεις να αναδημοσιεύσεις κάποιο post μας. Θα σε παρακαλούσαμε όμως να αναφέρεις πάντοτε την πηγή βάζοντας ένα link, ώστε να γνωρίσουν κι άλλοι το blog/magazine μας. Ευχαριστούμε πολύ.Όλα τα posts του EveryWoman.gr αφορούν στις προσωπικές μας απόψεις και είναι γραμμένα σύμφωνα με το δικό μας γούστο. Στόχο έχουν να σε εμπνεύσουν για κάτι καινούργιο. Θα χαρούμε πολύ να μας στείλεις και δικές σου προτάσεις και ιδέες στα σχόλια.